VR-Yhtymä Oy:n toimitusjohtaja Mikael Aro on pitänyt VR:n intranetissä niin sanottua perjantaipalstaa, jossa hän kertoo VR:n johdon kuulumisia henkilökunnalle. Hämmästyttävän asiasta tekee se, ettei perjantaipalstaa ole julkaistu kertaakaan 23.12.2011 jälkeen. VRLeaksilla ei ole tietoa siitä, onko perjantaipalstan julkaisemattomuudella ja VRLeaksin perustamisella yhteyttä toisiinsa.
Perjantaipalstan uutisia voit lukea oheisesta pdf:stä (3,6 MB): Aron perjantaipalsta
Tykkää tästä:
Tykkää Lataa...
Aiheeseen liittyy
Aro on tosiaan pysytellyt hiljaa jo reilun kuukauden verran. Laittanut vaan alaiset murisemaan ja ärisemään Leaksiin liittyvissä asioissa. Siinä on kerrassaan vastuullinen ja esimerkillinen Suuri Johtaja veeärrällä.
Samaa mieltä!
Mikael Aro perjantaikirjeessään uuden hallituksen liikennepoliittisesta selonteosta: ”Nyt on rohkeutta tuoda esille tärkeimmät asiat ja jättää turhuudet pois. Perinteisesti selonteot ovat olleet aluepoliittisesti värittyneitä ja muistuttaneet enemmänkin pikkulasten lahjalistoja joulupukille.”
Toisin sanoen, mitä kaikkia palvelun huononnuksia VR on onnistunut lobbaamaan selontekoon? Missä junaliikenne kenties loppuu kokonaan? Kohtahan ministeriö kertoo sen meille alhaisolle.
Eiköhän siellä liene Pisara isolla mainittu ja kaikki hankkeet Helsingin ulkopuolella vedetty yli? Ei Pisarasta mitään liikenteellistä hyötyä ole, kunhan VR Track ja yhteistyökumppanit ynnä louhintafirmat saavat ison urakan. Helsingin ratapihan nk. ruuhkat eivät ole kuin tekosyy. Esim. Lontoon Victoria-asema vastaa ratarakenteeltaan suunnilleen Helsingin päärautatieasemaa ja siellä liikennöi huomattavasti enemmän junia ruuhkatunnin aikana. Naurettavinta on, että Pisaraa markkinoidaan kaukoliikenteen helpottajana kun tosiasiassa valtaosa junista on lähiliikennejunia eikä joukossa ole kuin muutama kaukojuna, jotka eivät todellakaan voi olla syy noihin nk. ruuhkiin. Pisarasta löytyisi monta muutakin hämärää yksityiskohtaa, mutta ei niistä nyt enempää. Ehkä VRLeaks vielä paneutuu Pisarankin salaisuuksiin jossain vaiheessa?
Kun tuo Victoria täällä mainitaan, oheistan aihetta koskevan kirjoitukseni:
http://kalevikamarainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/95426-pisara-radan-tarpeellisuudesta
Terveisin Kalevi Kämäräinen
http://www.rautatiematkustajat.fi/
http://www.facebook.com/pages/Rautatiematkustajat/158345494253217
http://www.facebook.com/groups/108232592543581/
Edellisen hallituksen aikanahan lausui ministeri Vehviläinen-VEEÄR Vehviläinen-VEEÄR Vehviläinen-VEEÄR (lausutaan Jope Ruonansuun kaksoispersoona-äänellä) esimerkiksi Itä-Suomen yöjunista, että niitä ei voi palauttaa mm. siksi, että Helsingin asemalle ei mahdu enää _yhtään_ kaukojunaa lisää.
Aron ilakoinnista voi päätellä, että nykyisen hallituksen ministeri Kyllönen-VEEÄR Kyllönen-VEEÄR Kyllönen-VEEÄR on edellistäkin ministeriä kiltimmin tehnyt mitä rosvot määräilee.
Hyvät Ystävät!
Eihän Mikael Aroa voi moittia nimityksestä. Hänellehän luvattiin kohtuutonta palkkaa ja paluu kotimaahan. Kukapa meistäkään pystyisi sanomaa ei tällaiseen tarjoukseen. Kannattaakin katsoa isäntäorganisaation suuntaan, joka on onnistunut hävittämään kaiken osaamisen suurimmassa osassa valtion entisiä liikelaitoksia. Samaan lahtipenkkiin on mennyt niin tieliikelaitos, merenkulkulaitos, Itella ja VR. Siellä herra yhä istuu paikallaan ja ihmettelee, kun mikään ei toimi.